En bloggare föds

Trodde ALDRIG att jag, Ulrika +40, skulle blogga, men vad gör man inte för sina barn!
Igår kom jag fram till Michigan där jag arbetar 50%. Här är det vår och sommatid.
I morgon är det St Patricks day, Irlands nationaldag som firas stort här. Kolla wikipedia!
Herregud, vad skriver man då man bloggar? Mitt huvud är helt slut efter resan och en dag på labbet. Kära barn, er mamma får komma igen imorgon med något vettigt att skriva.

Dagens utmaning: att planera, handla och laga mat i USA och ett främmande kök.
Hos Dianne och Kris äter vi vegetarisk mat = begränsad erfarenhet. Planera är en viktig faktor = ta med en bra kokbok (Anna Bergenström) då jag måste veta vad jag ska handla innan jag kommer in i en affär. Köpa pasta kan bli ett projekt, minst tio olika märken finns, som var för sig gör tio olika pastasorter. Hur vet man då vilket som är det BÄSTA?
Gjorde en mjuk start med pasta o gorgonzolasås samt sallad med färsk sparris. Handlingen gick ok och även matlagningen. Åt på verandan och lyssnade på grodorna - nästan som i Australien.

Oh, glömde att säga att igår kollade jag på dom desperata husfruarna. Jag vet inte vad som hände sist hemma i Sverige, men att xxx är på väg att mörda zzz och yyy det var nytt!

Ulrika


Kommentarer
Postat av: matida

det är bra mamma, fortsätt så! :)

2009-03-17 @ 21:41:49
URL: http://matildarova.blogg.se/
Postat av: Emmaa

Du är jätte duktig på att skriva mamma! :)

2009-03-17 @ 23:23:43
URL: http://emmarova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0