MISSION TO MARCH

Vet ni jag skrev precis ett långt inlägg, och sen bara försvann det! Jag får försöka minnas vad jag skrev, och jag tror att det handlade om att vara social och om att dricka kaffe. Nästa gång ska jag ta lite foton, så innan dess får ni blunda och fantisera!

Stället där jag forskar heter Michigan Biotechnology Institute och där jobbar cirka 80 st. Det lustiga är att jag aldrig ser dessa, utan kanske max 10 personer. De flesta sitter vid sina skrivbord, inlåsta någonstans. De fikar aldrig, man kan knappt föreställa sig ett liv utan kaffe. Jag har släpat hit kaffe, Zoegas, och kaffebryggare. Varje dag utför jag, med risk för livet, ett kaffeuppdrag. Jag kokar kaffe utanför en mormons kontor - de får inte inta koffein i någon form, och sen tar jag och mina kollegor en kafferast och njuter av riktigt kaffe.

Dagens utmaning; fixa frisyren
Allt sedan jag kom hit har jag sett ut och kännt mig som Kalle på Kalles kaviartub. Idag var det dags att ändra detta. Efter att ha inhandlat fön och en mini plattång (utmaningen var att hitta detta, man borde ha en GPS för att handla) belönade jag mig själv med en BoJ. Matilda vill att jag provar nya sorter, så idag blev det en Mission to March, full med marsipan - och den var god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0