OCH ALLA DESSA PAPPREN ...

Idag firade vi, eller var det inte Irland som skulle fira (?) St. Patricks Day. Allt var grönt!

För egen del vart det inget firande förrän efter åtta. Vi åkte till en restaurang och såg Detroit möta Philadelphia. 1988 var senaste gången Philadelphia vann mot Red Wings i Detroit, och ända in i sista halvan av tredje såg det ut som om de skulle lyckas bryta statistiken, men då kom Z:a! Vinst med 3-2!.


Matilda har gett mig ett uppdrag att äta så många Ben and Jerrys som möjligt - och här är det inte möjligheten som begränsar utan snarare vad man har samvete att stoppa i sig. Jag har stora planer för BoJ till helgen, men innan dess MÅSTE jag komma igång med någon fysisk aktivitet. Började idag. Sprang 45 min efter deras central väg,  Grand River, och kunde konstatera att det går otroligt lätt att springa på nya ställen då man alltid kan låta sig distraheras av att kolla på hus och människor. Idag var det kring + 16 grader och man fick en känsla av att snart blir det sommar. Jag gillar att känna olika lukter, konstigt kanske, och här luktar det växtkraft - samma lukt som i Brisbane. Jag tycker att det är en häftig känsla; det finns så mycket kraft och energi i det som vill upp ur jorden. Kris och Dianne föreslog att vi skulle ta fram deras cyklar och göra en utflykt till helgen, kul!


Matilda vill att jag lägger in bilder, men HUR gör jag det??

Dagens utmaning

Allt detta är ju inte bara för nöjes skull, utan jag gör ju även detta, alltså forskar i USA, för att få in lite pengar. Här kommer då den stora utmaningen; för att kunna få betalt måste man ha ett visum, ett person nummer (social security number, SSN) samt ett bankkonto. Visum skaffade jag mig efter 2 dagars arbete med att fylla i 10 blanketter samt besöka USAs ambassad. Idag var turen kommen till SSN, vilket jag trodde skulle bli lätt. Men, jag måste vara 10 dagar i landet innan jag kan ansöka och sen måste jag vänta upp till 4 veckor innan jag får ett kort med mitt SSN. Detta innebär alltså att jag måste vänta minst en till månad innan jag kan skaffa ett konto på banken och få lön. Till råga på allt vill de att jag ska delta i ett informationsmöte för utländska besökare nu på torsdag. Jag vill verkligen inte gå, jag vill forska!


Nu ska jag sova, god natt!


Kommentarer
Postat av: Sugar Daddy

Va fin blogg du har!

Jag ska gå in dagligen, för att få träffa dig...Vi kan väl nät-dejta?



Puss-Puss :)

2009-03-18 @ 22:19:43
URL: http://matildarova.blogg.se/
Postat av: matilda

jag ska lära dej sen, när vi skypar :)

2009-03-19 @ 14:09:12
URL: http://matildarova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0